SEBASTIAN RENNACK

SEBASTIAN RENNACK

VODEĆI MEĐUNARODNI RITEJL ANALITIČAR
retail insight and analyses | Germany, Poland and Central & Eastern Europe

Discounters: Caught in the middle – Supermarketization or Back-to-the-Roots?

2022. i 2023. su godine diskontera. Oni povećavaju svoje tržišno učešće na skoro svim tržištima. Ali i Lidl, Aldi, Penni, Biedronka osećaju ogromne promene u ponašanju potrošača. Ne uvek u njihovu korist.

Kako rade veliki evropski diskonteri (pre svega u Nemačkoj i CSE) i kako se menjaju koncepti njihove prodaje i objekata? Proteklih meseci posetio sam 10 zemalja i imam mnogo materijala za razgovor!

Prezentacija je interesantna za trgovce koji traže odgovor na pitanje „kako igrati tržišnu utakmicu sa diskonterima,“ kao i proizviđače koji se pitaju „kako poslovati sa diskonterima“?


Sinopsis

Jeftino je opet šik. Ekonomska kriza ubrzava ranije stabilan, ali spor napredak diskontera. U protekle dve godine niskobudžetni formati su doživeli značajan razvoj, na većini tržišta su značajno porasli iznad stope inflacije hrane.

Čini se da su Lidl, Aldi & Co. nezaustavljivi u Nemačkoj i regionu centralne i jugoistočne Evrope. Međutim, poremećaji izazvani pandemijom i ratom koji je usledio u Ukrajini nisu samo opteretili operatere hipermarketa i supermarketa. U mnogim aspektima, poslovni model popusta – koji zavisi od ultra-efikasnih procesa i glatkih međunarodnih linija snabdevanja privatnih robnih marki – pokazao se sklonijim spoljnim šokovima od konvencionalnih trgovaca na malo. Iza kulisa veliki diskonti se bore sa istim izazovom kao i svi drugi trgovci na malo: Profitabilnost.

Povećati ulaganja u elaboriranije koncepte prodavnica kako biste odvukli kupce od premium pozicioniranih konkurenata na velikim površinama? Dodajte još nacionalnih brendova i nišnog asortimana da biste sami sebi preuzeli misiju kupovine na jednom mestu? Stavite više novca u oblasti koje se direktno ne pretvaraju u opipljiv povraćaj ulaganja? Više održivosti? Više dobrobiti životinja? Više lokalnog sidrenja?

Kao i svi drugi trgovci na malo, diskonteri razmatraju svoju postojeću ponudu vrednosti u potrazi za uštedom. Navikli na uspeh zasnovan na poslovnom modelu koji bi se mogao primeniti kao standardni plan u svakoj zemlji, sada moraju da odluče – od zemlje do zemlje – koje karakteristike odgovaraju lokalnom tržištu, a koje ne. Vremena početne strategije „one size fits all“ su završena.

Na pola puta kroz njihovu transformaciju ka segmentu supermarketa, strateško pitanje koje Lidl i Aldi moraju sebi da postave je: Evolucija na visokom tržištu ili povratak na korene ka originalnom konceptu tvrdih popusta?

Na FMCG Samitu 24. oktobra 2023. ponudiću vam poglede na trenutno stanje popusta na prehrambene proizvode u Evropi. Koje su strateške oblasti koje veliki igrači razmatraju? Kako će to uticati na njihovu buduću putanju? I kako se to manifestuje u odgovarajućim nacionalnim konceptima prodaje?


O govorniku

Sebastian Rennack je međunarodni analitičar u vodećoj nemačkoj nedeljnoj publikaciji za sektor robe široke potrošnje i maloprodaju, Lebensmittel Zeitung (LZ).

Za sebe kaže da je nemački iseljenik koji radi i živi skoro 20 godina na tržištima u razvoju u Evropi, gde pruža duboke uvide u retail tržište kombinujući strateške perspektive, analitiku i praktično iskustvo u prodaji.

Posebnu pažnju u svom radu stavlja na identifikaciju i praćenje lokalnih trgovaca-heroja u regionu koji se dinamično razvijaju i za većinu klijenata "prođu ispod radara". To je šansa za mnoge manje proizvođače robe široke potrošnje da preusmere svoje strategije prema ključnim kupcima u regionu centralne i istočne Evrope.

Uz ovaj geografski fokus, on je takođe odgovoran za diskontni kanal, pri čemu i sam dolazi iz maloprodaje.

Agenda