RAY GAUL

RAY GAUL

CEO
RETAIL CITIES

Who are the new wave rural ‘basics’ supermarekts in Central and Eastern Europe (Dino in Poland, Studenac in Croatia) and why are they so successful?

Istražićemo četiri pitanja u ovoj prezentaciji:
→ Ko su ti uspešni ruralni supermarketi?
→ Koje pristupe dele?
→ Koje lekcije možemo naučiti iz njihovog uspeha?
→ Šta sledi?

Sinopsis

Kažu da mladi beže sa sela da bi našli posao u gradovima. Kažu da je natalitet toliko pao da moramo da plaćamo porodicama da rađaju bebe i da ostanu u manjim mestima. Sve je to tačno, ali mi, ne svojom krivicom, donosimo pogrešan zaključak - da je ulaganje u maloprodaju u malim gradovima i selima ideja koja donosi gubitke. Pa zašto su mnogi od najbrže rastućih trgovaca na malo u centralnoj Evropi selo stavili u fokus svojih strategija?

Godine 1992. desio se veliki talas privatizacije u celoj centralnoj i istočnoj Evropi, nakon godina upravljanja od strane države.

Mariusz Świtalski, poljski maloprodajni preduzetnik, pokrenuo je ruralnu prodavnicu u Poljskoj pod nazivom Biedronka, ili „Bubamara“. Świtalski je nastavio sa razvojem koncepta i Evropu naučio dve lekcije -
prvo - da se ruralni potrošači centralne i istočne Evrope razlikuju od onih koji žive u gradovima – i stoga zahtevaju jedinstvene maloprodajne formate
drugo - da lokalizovana rešenja funkcionišu bolje od „međunarodnih“ maloprodajnih koncepata koji podjednako tretiraju sve potrošače – bilo da žive u Marseju ili Čačku.

Świtalski je, pored Biedronke, jednog od najvećih diskontnih supermarketa u centralnoj Evropi, pokrenuo i banere Zabka & Eurocash.

U fokusu ove prezentacije je iskustvo da maloprodajni koncept, izgrađen da služi ruralnim potrošačima, može biti neverovatno uspešan poduhvat.

Talas lokalizovanih maloprodajnih koncepata, od kojih su neki inspirisani Świtalskim, zapljuskuje ruralni pejzaž u centralnoj Evropi, posebno nakon zatvaranja zbog korona virusa. Dino, u Poljskoj je jedna takva uspešna priča. Isto tako, vidimo primere kao što su Studenac u Hrvatskoj, KAM u Severnoj Makedoniji, Coop Jednota u Slovačkoj, Fantastico u Bugarskoj, Profi u Rumuniji, koji su uspešno osvojili tržište.
Šta je zajedničko ovim uspešnim pričama?
Šta nas u Srbiji mogu naučiti o ruralnim potrošačima i njihovim preferencijama?
Kako ovi trgovci uspevaju u okruženju u kom dominantni diskontni lanac menja konkurenciju u maloprodaji?



O govorniku

Ray Gaul bio je Senior Vice President, Retail Insights u globalnoj agenciji za istraživanje tržišta, Kantar, sa sedištem u Londonu. Trenutno obavlja funkciju CEO-a platforme Retail Cities. Stručnjak je za globalne trendove u maloprodaji, već dugi niz godina radi s klijentima koji žele da shvate kako se maloprodaja menja širom svijeta i kontinenata.

Sarađuje sa klijentima koji imaju potrebu da razumeju način na koji se maloprodaja menja na globalnom nivou. Fokus su mu trendovi na evropskom kontinentu, kao što su uspeh i ekspanzija diskontera, jačanje trgovačkih alijansi i spajanja i akvizicije.

Predavač je na renomiranim trgovačkim konferencijama širom svijeta, uključujući PLMA, The Consumer Goods Forum, The Grocer, ILEC, A.I.M, Retail Week, What’s going on in Retailing, POI Summit...

Agenda