1.922 gledaoca
Završen 7. FMCG Retail Summit - ulaganje u tehnologije
i ljudske resurse prioritet
Uprkos pesimističnom tonu ove 2020. godine, naš 7. FMCG Retail Summit, okupivši
rekodnih 1.972 učesnika, pokazao je, na neki svoj način, koliko se industrija opire
i ne predaje. To su svojim nastupima prikazali i predavači tokom ovog dvodnevnog
najznačajnijeg trgovačkog skupa u godini.
Tradicionalna trgovačka konferencija u organizaciji InStore magazina učesnicima iz
godine u godinu nudi pregled stanja i uvid u potencijale domaćeg i regionalnog
trgovačkog sektora, analizu trendova u Evropi, kao i pregled novih modela poslovanja
na globalnom nivou.
Kao što se i moglo očekivati, sve to je ove godine bilo u svetlu zdravstvene krize
koja je zahvatila celu planetu.
Ipak, potrudili smo se da konferenciju otvorimo inspirativnom pričom, za šta
zahvalnost dugujemo Marjani Davidović, generalnoj direktorki Nestlé Adriatik južni
region (Srbija, Crna Gora, Severna Makedonija), koja je sa učesnicima podelila svoja
iskustva o dosadašnjim poslovnim naporima i putevima kojima nastavlja da korača
vodeći od skoro ova tri regionalna predstavništa jednog od najvećih prehrambenih
proizvođača. Zatim je usledio "zeleni" panel, tokom kojeg su Kristina Cvejanov,
Business & CSO Consultant - Environmental Communications and Packaging Waste
Regulations Specialist, Green Loop Consulting i Violeta Belanović Kokir, General
manager, Sekopak objasnile kakav bi to trebalo da bude efikasan put ka cirkularnoj
ekonomiji u našoj zemlji.
Goran Kovačević, generalni direktor trgovačkog lanca Gomex preneo
je našim učesnicima svoja iskustva, zasnovana na dugogodišnjem rukovođenju. On je
zatim bio moderator okruglog stola sa temom Biti drugačiji, a konkurentan, prilikom
koga je sa učesnicima, Obradom Popovićem, direktorom DTL-a i Dimitrijem
Stojanovićem, generalnim direktorom Aroma marketa razgovarao na temu prednosti
manjih formata za potrošače.
Marijana Agić Molnar, CEO & Data Strategist, DATA DO na
konferenciji je kratko i jasno poručila svim trgovcima: Budućnost trgovine su
podaci! Segment o digitalnoj transformaciji je nastavio Marko Jovanović, Menadžer za
razvoj poslovanja, Comtrade System Integration, sa porukom da su softverski roboti
stigli i da je to uvod u revolucionarnu tehnologiju koja zauvek menja poslovne
procese. Zatim smo čuli Mihaila Ponjavića, generalnog direktora Super Kartice d.o.o.
Beograd, koji je govorio o svetskim programima lojalnosti i trendovima koji nam
stižu.
Dr Nikolaos Dimitriadis, Chief Neuro Officer, Optimal HR Group
podelio je zanimljivu prezentaciju o razumevanju savremenih potreba kupaca i
shvatanju promena koje nastupaju u njihovom ponašanju, kao i zašto su na tom putu
sve više neuroistraživanja “must have”? Zatim se Jovana Bijelić, Retail Vertical
Client Business Partner iz Nielsena osvrnula na to zašto je uspeh proizvođača moguć
samo uz razumevanje potreba kupaca u savremenom svetu i promena u njihovom pristupu
i odabiru proizvoda. Na kraju prvog dana samita André Rinnensland, generalni
direktor, METRO Cash & Carry Srbija nas je podsetio zašto su ljudski resursi
dragoceni izvor konkurentske prednosti i da je dugoročni uspeh organizacije upravo u
uspešnom upravljanju njenim zaposlenima.
Drugi dan samita je otvorio Milan Ćulibrk, glavni i odgovorni urednik, NIN,
ekonomski stručnjak/analitičar osvrnuvši se na to gde je Srbija danas i kakva joj je
budućnost. On je, takođe, bio i moderator okrugog stola koji je usledio, a u čijem
fokusu je bila mesna industrija, o čemu su sa njim diskutovali Mohan Shrestha,
generalni direktor Carnexa, Aco Tomašević, generalni direktor Neoplante i Dragan
Miladinović, generalni direktor Yuhora.
Darko Lukić, direktor, AMMC je u svojoj prezentaciji dao uvid u to kakav je prodajni
menadžer i prodajni tim za 21. vek. O ubrzanom rastu tehnologija i inovacija kojim
se povećava potražnja za personalizovanijim prodajnim aktivnostima i novim
pristupima prodaji govorio je Igor Jokić, direktor komercijalnih operacija Philip
Morris International SEE. Ovaj segment konferencije zatvorio je Mladen Putin,
direktor prodaje u kompaniji Heineken, koji je pričao o izazovima prodaje u novoj
realnosti i na koji način FMCG kompanije moraju da promene organizaciju i prodajne
strategije.
Kupovne navike među sprskim potrošačima su se ove godine neminovno menjale. O njima
nam je govorila Jovana Dukić Vasić, direktor istraživanja Smart Plus Research
kompanije, dok je Lazar Marković, direktor poslovnog područja maloprodaje,
Mercator-S pričao o novom dobu trgovine i o radnji budućnosti. Ray Gaul, CEO, Retail
Cities Global, podelio je sa našim virtuelnim učesnicima priču o tome kako internet
trgovci, poput Amazona i T11, koriste "Gemini effect" da bi nadmašili
konkurenciju.
Čuveni britanski retail futurolog Matthew Brown predstavio je retail trendove u
zemljama širom sveta, sprovodeći učesnike kroz svet trgovine i inovacije koje će
njihov post-COVID život učiniti uspešnijim. Ovogodišnji FMCG Retail Summit zatvorio
je Jan-Willem Dockheer, CEO, Delhaize Serbia, od koga smo čuli iskrenu priču o
uticaju kompanije, koju on predvodi, na život ljudi i zajednicu.
LINK --> FMCG RETAIL SUMMIT - 1.dan | LINK --> FMCG RETAIL SUMMIT - 2.dan
500+ učesnika, 15+ sponzorskih štandova
govornici iz Belgije, Velike Britanije, Nemačke, Hrvatske i Srbije
Jean Jacque Vandenheede, futurolog i specijalista za trendove u ritejlu (ex viši konsultant, Nielsen), Belgija
Sebastian Rennack, viši ritejl analitičar LZ Retailytics (Lebensmittel Zeitung), Nemačka
Ray Gaul, Senior Vice President Retail Insights, Kantar, Velika Britanija
500+ učesnika, 15+ sponzorskih štandova
govornici iz Rusije, Nemačke, Velike Britanije, Slovenije, Hrvatske i Srbije
Keynote govornik: Miodrag Borojević, predsednik Uprave, O’Key, Rusija
500+ učesnika, 15+ sponzorskih štandova
govornici iz SAD, Velike Britanije, Irske, Nemačke, Slovenije i Srbije
Keynote govornik: Marijana Kristić, direktor sektora BI i CRM, Mercator-S
Međunarodni keynote govornik: Andrey Dvoychenkov, generalni direktor, Nielsen Adriatics
00
Dana
00
Sati
00
Minuta
00
Sekundi
24 Oktobar 2023
Hyatt Regency Belgrade